Brändi­strateegia

Brändistrateegia on sinu tegevusplaan meeldejääva brändi loomiseks. See määratleb selle, kes sa oled (identiteet), keda sinu bränd kõnetama peab (sihtgrupp) ning kuidas teistest eristuda. See on vundament ühtsuse loomiseks tagades ühtse brändikogemuse kõikides puutepunktides – alates logost kuni veebileheni.

Konku­rentide analüüs

Konkurentide analüüs disainis on nagu konkurentide mänguplaani jälgimine. Uurides nende lahendusi, kasutajakogemust ja disainivalikuid, saab leida nende tugevused, nõrkused ja ka võimalused, kuidas pakkuda kasutajatele veel paremat kogemust.

See teave aitab meil luua disaini, mis paistab teiste seast välja, mis pakub paremat kasutajakogemust ning vastab kasutaja ootustele ja vajadustele. Kõik see on võimalus õppida, et luua sinu brändile midagi veel paremat.

Persoonad

Selle asemel, et luua lahendusi näotutele, anonüümsetele inimestele, loome hoopiski persoonad - detailsed profiilid, mis esindavad erinevaid kasutajagruppe. Lisaks empaatia suurendamisele võimaldavad persoonad meil intervjuude läbi ka defineerida sihtgrupi vajadusi, käitumist, väljakutseid ja palju muud.

Loodud karakterid toimivad meie disainiprojektides kompassina, tagades, et iga disainiotsus viib meid lähemale selle konkreetse sihtgrupi vajaduste rahuldamisele.

Brändi positsio­neering

Kujutle, et jõuad peole, kus kõigil on sama värvi riided. Sina aga paistad silma ainulaadse stiiliga, mis lihtsalt tõmbab tähelepanu. See ongi brändi positsioneering.

See on üks disainiprotsessi tööriistadest, mis aitab ettevõtetel tihedas konkurentsis silma paista. See tähendab võimaluste tuvastamist – olgu selleks siis ootamatute brändivärvide valimine, täiesti uue teenuse pakkumine või keskendumine kliendigrupile, kellele teised ei keskendu.

Hääl ja tonaalsus

Sinu brändi hääl ja tonaalsus töötavad kommunikatsioonis nagu vürts, mis annab sulle selle erilise äratuntava maitse. Hääl on see, kuidas sinu bränd räägib ja milliseid sõnu kasutab. Toon aga määrab, millise tunde sinu sõnum tekitab.

Kujuta ette treeningrakendust – seal on hääle eesmärgiks motiveerida sind trenni tegema. Tonaalsus on treeningkava juhendamisel on toetav ja julgustav. Meditatsioonirakenduse puhul on aga toon hoopiski rahustav, luues rahuliku ja lõõgastava atmosfääri.

Väärtused

Brändiväärtused on ettevõttes olemas olevad uskumused, mis loovad silla brändi ja klientide vahel. Need väärtused esindavad tavasid ja tõekspidamisi, mis loovad tugeva sideme inimestega, kellega need ühtivad. Kui brändi väärtusi järgitakse nii kirjalikus kommunikatsioonis, visuaalses keeles kui ka helis, aitavad need luua lojaalsust, meelitades ligi kliente, kellele mitte ainult ei meeldi teie toode või teenus, vaid kes päriselt usuvad sellesse, mille eest sinu bränd seisab.

Defineeritud väärtused ka suurepäraseks tööriistaks, millest juhinduda erinevate otsuste vastuvõtmisel. Näiteks, kui tellida ettevõtte brändinuga tooteid ning üheks ettevõtte väärtuseks on tervislik elustiil, siis ei ole eriti mõistlik luua messil jagamiseks magusaid kummikarusid, vaid hoopiski taaskasutatud materjalidest veepudelid.