Värvid

Värvid on üks võtmetööriistu brändiloome juures. Neil võib olla märkimisväärne mõju ettevõtte edule. See pole pelgalt ilusate värvide valimine, vaid võimas tööriist emotsioonide ja sideme loomisel sinu sihtgrupiga.

Põhivärvid

Brändi põhivärvid on need värvid, millega külastaja sinu brändi esmaselt seostab. Näiteks Whiskas’i puhul lilla, Fanta puhul oranž või McDonalds’i kuldne kollane.

Neid värve kasutatakse laialdaselt nii logodel, veebilehtedel, pakenditel ja reklaamides. Need värvid valitakse hoolikalt, et tekitada kindlaid emotsioone ja peegeldada brändi põhiväärtusi. Näiteks punane võib sümboliseerida kirge ja energiat, samas kui sinine edastab usaldusväärset ja turvalist sõnumit.

Täiendvärvid

Täiendvärvid töötavad brändis kõrvalosatäitjatena, komplementeerides põhivärve ning lisades visuaalsele keelele sügavust.
Neid värve kasutatakse aktsentideks, kontrastideks või taustade loomisel. Täiendvärvid võimaldavat teatud paindlikkust säilitades samal ajal brändi järjepidevuse. Näiteks, kui brändi peamine värv on intensiivne sinine, võib üheks täiendvärviks olla rahustav roheline, et luua tasakaalu.

Värvipaarid, WCAG, RAG

WCAG ehk Web Content Accessibility Guidelines on rahvusvaheline juhis, mis tagab veebisisu ligipääsetavuse nii puudega kui ka nägemisvaegustega inimestele. WCAG määrab kindlaks kontrastsuse suhtarvud tekstide ja graafika vahel, tagades nende loetavuse kõigile kasutajatele. Disaineril on oluline roll järgida neid juhiseid brändi värvide valimisel ja brändimaterjalide disainimisel. Samuti on oluline kirjeldada ära need reeglid brändiraamatusse, et kõigil oleks lihtne luua brändisüsteemi järgi ligipääsetavat disaini.

Värvide tasakaal

Ühtne värvikasutus on võimas tööriist brändituntuse loomiseks. Värvide omavahelised suhted loovad tasakaalu ja moodustavad justkui visuaalse sõrmejälje, mis aitab säilitada äratuntavust ka uusi materjale luues.